جستجو در سایت حرفه آموزان

خطا
  • JUser: :_بارگذاری :نمیتوان کاربر را با این شناسه بارگذاری کرد: 48

آموزش 20 ترفند ویندوز 8 برای استفاده حداکثر از امکانات سیستم عامل

آرزوهایتان را تایپ کنید

windows-8-metro-just-type-1

از ساده‌ترین ترفند شروع می‌کنیم. زمانی که در رابط کاربری مترو در ویندوز 8 هستید و مایلید تا برنامه‌ای را اجرا کنید، نیازی به گشت و گذار با ماوس در لیست برنام‌ها نیست، کافی است تا ابتدای نام برنامه مورد نظر خود را در هر کجا که هستید فقط تایپ کنید تا‌ ویندوز فهرستی از برنامه‌هایی که با آن حرف آغاز می‌شوند را نمایش دهد.

تصاویر جذاب و کاربردی

windows-8-screen-shots-fun-2

بالاخره بعد از دو دهه کار با ویندوز، کارشناسان مایکروسافت تصمیم گرفته‌اند تهیه تصویر از صفحه نمایش (PrintScreen) را ساده کنند. تا قبل از ویندوز 8 اگر می‌خواستید تصویری از صفحه‌نمایش تهیه کنید لازم بود دکمه Print Screen را زده و تصویر کپی شده در حافظه موقت را در برنامه دیگری چسبانده و آن‌را ذخیره نمایید، البته در ویندوز ۷ ابزار بسیار جذابی به نام  Snipping Tools اضافه شده بود که این کار را ساده تر می کرد. اما در ویندوز ۸ کار از این هم ساده‌تر شده است. از این پس کافی است تنها کلید ویندوز صفحه‌کلید (دکمه‌ای که نشانه پرچم ویندوز بر روی آن حک شده) را گرفته و دکمه Print Screen را بفشارید تا بلافاصله تصویر صفحه٬ به صورت یک فایل گرافیکی PNG در پوشه تصاویرتان ذخیره شود. عین آب خوردن!

ارتقاء ندهید!

windows-8-dont-upgrade-4

اگر مایلید ویندوز 8 را بر روی سیستم خود نصب کنید پیشنهاد می‌شود که آن را به صورت بروزرسانی و برروی ویندوز قبلی‌تان نصب ننمایید. چراکه موجب بروز تداخل‌های نرم‌افزاری جدی می‌شود. از آن گذشته این نسخه هنوز یک نسخه آزمایشی است و بسیاری از باگ‌های آن برطرف نشده و تنها برای مدت زمان محدودی قابل استفاده است، یعنی پس از زمانی مشخصی می‌بایست نسخه نهایی ویندوز را تهیه و بر روی سیستم خود مجددا نصب کنید.

گوشه‌های کاربردی

windows-8-hot-commers-4

دسترسی به قابلیت‌های ویندوز‌ گردی در ویندوز 8 بسیار ساده است، اما جلوی چشم شما قرار ندارد تا بتوانید با استفاده از ماوس آن‌ها را انتخاب کنید! بلکه باید ماوس را به گوشه‌های صفحه ببرید تا همه منو‌های مخفی اطراف صفحه را هم ببینید. برای همین توصیه می‌کنیم تا نخست ماوس خود را در تمامی گوشه‌ها و جای‌جای صفحه حرکت دهید تا آنچه مخفی شده را بازیابید! در گوشه سمت راست چه بالا و چه پایین که حرکت کنید با قسمت‌های کلیدی گوناگونی چون قابلیت جستجو و اشتراک‌گذاری داخلی ویندوز و فهرستی از ابزارها و تنظیمات سیستم‌عامل روبرو خواهید شد. در عین حال با حرکت ماوس در گوشه‌های بالا و پایین سمت چپ نیز می‌توانید بین برنامه‌هایِ در حال اجرای ویندوز 8 پیمایش نمایید.

کلیدهای میانبر

اگر دوست دارید تا مانند کاربران حرفه‌ای در فیلم‌های هالیوودی با زدن کلیدهای گوناگون کارهای دلخواه خود را انجام دهید کافی است تا فهرست ذیل را به خاطر بسپارید. (منظور از Win کلید ویندوز برروی صفحه کلید است که لوگوی پنجره برروی آن وجود دارد!)

  • Win + Tab: باز کردن Switch List سمت چپ
  • Win + C: باز کردن Charms Bar سمت راست
  • Win + I: رجوع به صفحه مهمترین تنظیمات
  • Win + T: بازگشت به حالت رومیزی و حرکت بین پنجره های باز
  • Win + Shift + .: داک کردن برنامه‌ها به سمت چپ و راست
  • Win + M: مینیمایز کردن همه برنامه ها و نمایش میزکار
  • Win + Q: باز کردن بخش جست و جوی عمومی در ویندوز

پنل تنظیمات بهترین دوست شما

windows-8-pc-setting-best-friends-5

اگر مایلید تا تنظیمات صفحه قفل شده ویندوز، تصویر زمینه، رنگ‌های رابط مترو، نحوه نمایش پیغام‌ها، جستجوی داخلی، نام ابزارهای جانبی متصل به سیستم، تنظیمات همگام‌سازی و سایر تنظیمات مهم ویندوز را تغییر دهید کافی است تا به Charms Bar رفته و از آنجا گزینه More PC Setting را بیابید، حال قادر خواهید بود تا کلیه تنظیمات دلخواه خود را اعمال نمایید. درواقع این یکی از ویژگی‌های ویندوز 8 است که به کاربر اجازه می‌دهد همه تنظیمات سیستم‌عامل را تغییر دهد. چه تنظیمات محتوایی و کنترل پنل و چه تنظیمات مربوط به رابط کاربری مترو.

خواندن مقاله را در صفحه دوم ادامه دهید.

ارسال نظر

لطفا نظر خود را پیرامون مطلب خوانده شده بنویسید.
اگر احیانا سوالی در مورد مطلب خوانده شده دارید در همین جا بنویسید تا در اولین فرصت به شما پاسخ داده شود.
با تشکر
حرفه آموزان شیراز


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

Scroll to Top